mandag 16. mai 2011

Siri lager bønnepostei

Noe av det jeg har savnet aller mest (rettelse; det eneste jeg faktisk har savnet) siden jeg bestemte meg for å slutte å spise kjøtt, er postei. På brødskiven, på knekkebrødet. Leverpostei liksom, det var det det gikk i før. Nå har jeg funnet løsningen; bønnepostei. Kjempeenkelt, kjempegodt og flott posteikonsistens.

Jeg brukte smørbønner/butter beans/kjempestore hvite bønner.



Se, så store!

Finhakk litt ferske urter og hvitløk.


Mos bønnene i en bolle. 

Ha i de urtene og det krydderet du ønsker, sammen med noen spiseskjeer olje. Jeg endte opp med hvitløk, gressløk, persille, salt, pepper. 


Nå blir det bare spennende å se om det bare er jeg som syns det passer på 17. mai-frokostbordet i morgen. 

Hurra!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

❦ Nature is a language, can't you read?